Sit back and enjoy! - Reisverslag uit Jatiluwihkawan, Indonesië van Anne en Laurens - WaarBenJij.nu Sit back and enjoy! - Reisverslag uit Jatiluwihkawan, Indonesië van Anne en Laurens - WaarBenJij.nu

Sit back and enjoy!

Blijf op de hoogte en volg Anne en Laurens

01 Oktober 2014 | Indonesië, Jatiluwihkawan

Na een mislukte poging om een reisverslag te schrijven(het verslag was niet goed opgeslagen), is dit poging nummer twee. De tijd vliegt voorbij en we zijn alweer drie weken op pad. De eerste week kwamen we aan,na een al met al 24 uur durende heenreis, bij ons eerste hostel in de hoofdstad van Maleisie, Kuala Lumpur. Een bijzondere stad, met zeker een aantal highlights, maar ook een wereld van verschil qua hygiene. Op sommige plaatsen is het bijna een gewoonte om vuilnis op straat te gooien, vandaar dat Kuala Lumpur zijn naam ook wel recht aan doet(nl. Modderige rivier). Al zijn we zelf veel op weg naar toeristische attracties, soms worden wij ook als attractie gezien. De mensen vinden het hier namelijk een eer om met ons op de foto te gaan, wat natuurlijk heerlijk begrijpelijk is.

Naast Kuala Lumpur hebben we een prachtig plaatsje bezocht dat Melakka heet. De stad heeft een mooi verleden, want het was vroeger een belangrijke plaats voor de VOC. De stad kent een mooie boulevard, waar we dan ook meerdere malen bij langs zijn gelopen. Daarnaast ook veel mooi gebouwen bezocht. We ontmoetten hier twee Engelse jongens en een Nederlandse meid. We hebben aardig wat kaartspelletjes met hun gespeeld, wat natuurlijk gepaard ging met een paar blikjes lekker koud bier. Daarnaast hebben we vanochtend nog met een van de Engelsen ontbeten op een vrij unieke manier. We hebben dim sum gehad. Je kunt het zien als Chinese tapas, maar dan wel zonder leesbare menukaart. Het beviel echter erg goed en was een geweldige ervaring.

Na een week hebben we Maleisie verlaten, al hadden we nog genoeg mooi plaatsen niet bezocht. We zijn nu al twee weken in Bali en hebben verschillende mooie kustplaatsjes bezocht. Sanur, padangbai en een eilandje wat Nusa lembongan heet. De plaatsjes zijn heel relaxed en overal kun je op het strand eten, zonnen en genieten. Op nusa lembongan hebben we drie dagen een scooter gehuurd en daarmee het eiland verkend, geweldige ervaring. We konden van het ene naar het andere mooie strandje toeren. Bij padangbai hebben we een oostenrijks stelletje en een duitser ontmoet, waarmee we een dag op het strand hebben gespendeerd. 'S avonds bij een visrestaurant gegeten met zn vijfen, waar we voor het eerst Baracuda hebben gegeten, super lekker! Ook hebben we op aanraden van hun lokaal fruit gekocht, wat we snakefruit noemen. Het ziet eruit als knoflook,met een schil van slangenhuid, maar proeft als ananas en appel, erg bijzonder!

We hebben de tweede week gekozen om een cultureel tintje op te doen. We zijn daarom vertrokken richting Ubud. Een plaatsje dat bekend staat als het culturele hart van Bali(voor de kenners, de film "Eat, pray, love" speelt zich hier af). We hebben daar een mooie en uitdagende wandeling van vier uren gemaakt door de rijstvelden en bergen heen. Ook konden we het niet laten om een Spa te bezoeken, waar we een heerlijke massage hebben gehad. Daarnaast nog een lokale Balinese dans gekeken, ook bijzonder om te zien! We zaten gisteren midden in de bergen, in een plekje wat Munduk heet. Hier hebben we de hoogste waterval van Bali bekeken. Nu zijn we in Jatiluwih waar de mooiste rijstvelden van Bali schijnen te zijn.

Met nog twee weken Bali in het vooruitzicht, hebben we niks te klagen. Het eten is hier overheerlijk, de mensen zijn over het algemeen heel aardig en behulpzaam en het eiland is prachtig met de mooie natuur en de relaxte leefomgeving. De volgende reisupdate is waarschijnlijk vanaf Australië, waar we op 13 oktober heen vliegen.

• 01 Oktober 2014 - 10:49

Maayke:

Hee Anne en Laurens!

Wat een mooi verhaal om te lezen! Zo te zien hebben jullie al leuke dingen gezien, beleefd en geproefd ;-)
    Heerlijk genieten nog de komende weken in Bali en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag vanuit Australië!

Liefs,

Maayke

• 01 Oktober 2014 - 13:15

Roelof:

Mooi verhaal, Anne en Lau! Geniet er van:)

• 02 Oktober 2014 - 00:00

Fleur:

Wat ontzettend leuk om jullie belevingen te lezen! Jullie maken prachtige dingen mee zeg. Blijf lekker genieten! Ben benieuwd naar de volgende update :)

• 02 Oktober 2014 - 20:34

Annabeth:

Suuuper leuk om te lezen! Bali is geweldig, voor een vette avond stappen zeker even naar Kuta gaan!! :) En als je tijd hebt, je hebt daar hele goede surfplekken, miss leuk om te proberen :) heeeel veel plezier x

• 05 Oktober 2014 - 22:59

Loeki:

Anne en Laurens, deze reis kan nu al bijna niet meer stuk. Wat een prachtige ervaringen en ontmoetingen. Het is een heerlijk begin en ik wens jullie nog veel mooie verhalen. Ik ben nu al benieuwd wat er verder op jullie pad komt

• 11 Oktober 2014 - 22:00

Tjitske:

Hallo Lauren en Anne
    Wat leuk om iets van jullie reisavonturen te lezen.
    Super wat jullie allemaal beleven. Geniet ervan.
    groeten van beppe en Marthijs en Tjitske

• 15 Oktober 2014 - 15:06

Hilde:

Yessss! Een reisverslag! Super om te lezen wat jullie daar allemaal zien en meemaken. Een mooie mix van cultuur snuiven, actieve dingen doen en ontspanning. Top!
    En het is echt niet zo vreemd dat jullie een attractie zijn hoor, jullie zijn toch ook super bijzonder :P
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslagje en foto's! doe ze de groetjes daar in Down Under.

Liefs, Hilde